Sunday, May 10, 2020

Inovasi Dalam Perdagangan dan Pelaburan

 



Perdagangan, Pelaburan & Inovasi


Perdagangan, Pelaburan dan Inovasi ialah enjin yang berkuasa untuk pertumbuhan dan pembangunan mampan. Pengembangan perdagangan merentasi Asia-Pasifik dalam beberapa tahun kebelakangan ini telah menjadi pemacu utama kedinamikan ekonomi dan peningkatan kemakmuran. Perdagangan dan pelaburan, contohnya melalui penyertaan dalam rangkaian pengeluaran global, telah mewujudkan pekerjaan, meningkatkan pendapatan dan membantu menyebarkan teknologi, pengetahuan dan idea ke seluruh rantau ini. 

Tetapi tidak semua individu dan komuniti telah dapat mendapat manfaat daripada pertumbuhan yang datang daripada penglibatan dalam pasaran antarabangsa. Teknologi dan inovasi memegang janji besar untuk mengurangkan ketidaksamaan dan menyokong pembangunan mampan. Negara-negara di Asia dan Pasifik disokong oleh sekretariat ESCAP dalam usaha mereka untuk mengatasi cabaran yang menghalang mereka untuk menggunakan perdagangan, pelaburan, teknologi dan inovasi dengan lebih baik untuk menyampaikan Matlamat Pembangunan Mampan kepada semua.


No comments:

Post a Comment

Tentang Saya

Saya Presiden Pengasas Persatuan Wanita Dalam Urustadbir & Teknologi Malaysia | Persatuan Wanita dalam Tadbir Urus & Teknologi Malay...