Sunday, June 30, 2024

Tentang Saya


Saya Presiden Pengasas Persatuan Wanita Dalam Urustadbir & Teknologi Malaysia | Persatuan Wanita dalam Tadbir Urus & Teknologi Malaysia (WIGTA)

Saya mula memanfaatkan internet sejak sejarah medium komunikasi ini bermula di Malaysia pada awal 90-an.

Ia adalah satu perjalanan, laluan dan fasa kehidupan yang indah yang saya temui. Daripada geocities.com sehingga kini google.com, saya telah mempelajari secara menyeluruh tentang transformasi dan inovasi teknologi. Saya mula menggunakan yahoo.com sebagai alat mel elektronik dan rangkaian serta blogspot.com untuk publisiti perusahaan kecil dan sederhana saya.

Teknologi bergerak dengan pantas. Sebagai seorang wanita pertengahan 50-an tahun ini, saya telah mengubah diri saya daripada seorang yang menggunakan kertas dan pen pada tahun 1994 kepada menjadi ketagihan telefon pintar untuk tujuan perniagaan, kerja dan rangkaian pada tahun ini, 2023.

Keghairahan dalam pendidikan, kanak-kanak teknologi dan wanita telah membawa saya sejauh ini. Alhamdulillah, saya dirahmati untuk menyaksikan transformasi teknologi yang melibatkan saya, pasangan, anak-anak dan negara yang saya diami sekarang.

Saya suka melihat perubahan. Justeru, berkongsi idea, dasar, keputusan, komunikasi digital dan teknologi baharu dengan masyarakat dan rangkaian adalah impian saya.

2023 adalah tahun bertuah saya. Biografi saya akan diterbitkan dalam ensiklopedia berjudul ‘Orang Berjaya di Malaysia Edisi Ke-5’. Akhirnya jasa saya sejak 1991 dalam kerja kemasyarakatan diiktiraf dan diberi penghormatan. Penghargaan ditujukan kepada suami, anak-anak dan ibu bapa saya. Saya berterima kasih kepada semua yang telah bekerja dengan saya dan menyokong kerjasama kami di bawah bendera WIGTA.


Terima kasih atas penghormatan dan pengiktirafan, Britishpedia!



No comments:

Post a Comment

Tentang Saya

Saya Presiden Pengasas Persatuan Wanita Dalam Urustadbir & Teknologi Malaysia | Persatuan Wanita dalam Tadbir Urus & Teknologi Malay...